ŞAMBALİ TATLISI (Arda'nın Mutfağının tarifi)



             Arda'nın Mutfağının tarifi. Arda Türkmen'le geçen yıl Tefal'in Soframı Paylaşıyorum workshopunda tanışmıştım.Bizlere kuzu incik, şipşak kek ve bademli iç pilav yaptırmıştı. Harika bir şef ,ölçüleri net .Şuan saat 6 'da tvde program yapıyor bu tatlıyıda Arda beyden aldım .Sonuç harika yapmanızı tavsiye ederim.

           MALZEMELER;

      Şerbeti İçin;

  2 su bardağı su,
  3 su bardağı şeker,
  4- 5 damla limon suyu.

          Tencerede şerbetinizi kaynatın .Soğuması için kenara alın.

         Keki İçin;

2,5 su bardağı irmik,
1 su bardağı süzme yoğurt,
1 su bardağı şeker,
1 paket karbonat (ben bir paket kabartma tozu kullandım),
Tuzsuz fıstık.

            Bütün malzeme karıştırılır ve yağlanmış kalıba yerleştirilir.Fıstıklarınızı üzerine yerleştirin.180 derecelik önceden ısıttığınınız fırında 35 - 40 dk. üzeri ve altı kızarıncaya kadar pişirin.Fırından çıkarttıktan sonra tatlıyı kesin ve soğuk şerbeti üzerine dökün. 1 - 2 saat sonra servis edebilirsiniz.

                                               AFİYET OLSUN...











2 yorum:

  1. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Ardanın Mutfağı Ponçik Tarifi - Ponçik Nasıl Yapılır?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. looks like delicious.

    the best picture which are taken by mobile phone, you can find here amazing 'mobile phone photography'.
    for seeing images click here "Mobile Photography"

    YanıtlaSil